Kort fortalt om virtuelt sykehus

Vi tilbyr deg en trygg og effektiv behandling, uansett om du er hjemme eller på sykehuset. I Vestre Viken er det et mål å kunne tilby mer behandling og digital oppfølging hjemme – i vårt virtuelle sykehus – og til det beste for deg som pasient.

Ved hjelp av teknologi kan vi gi deg den hjelpen du trenger– der du er. For deg som pasient betyr det at du slipper reisen til sykehuset, med digital oppfølging kan du motta nødvendig behandling i eget hjem. 

Du kan få tilbud om hjelp via video- eller telefonkonsultasjoner, chat og andre digitale verktøy.

Hva som passer for deg avgjøres i samråd med din behandler. For enkelte vil det fortsatt være nødvendig med fysisk oppmøte på et av våre sykehus.

 

Svar: 

Vi har samlet alle våre digitale helsetjenester til deg – ­­­ i vårt virtuelle sykehus.

Svar:

Vi tilbyr digitale helsetjenester på ulike måter:

  •  Konsultasjon via video eller telefon
  •  Digitale skjemaer for kartlegging av helsetilstand
  •  Medisinsk teknisk utstyr som sender målinger til sykehuset

Svar:

Ta kontakt med ditt behandlingssted for å høre om muligheten til en digital konsultasjon.

Svar:

Selv om møtet med legen skjer på en annen plass enn på sykehuset, er det fremdeles de samme vilkårene for betaling som gjelder.

Videokonsultasjonen blir dokumentert som en time i din journal og egenandelen er den samme som ved fysisk oppmøte.

Krav om egenandel blir sendt som faktura i etterkant av konsultasjonen. Pasienter med frikort, og barn under 16 år betaler ikke egenandel. Ved psykiatrisk behandling gjelder dette barn og ungdom under 18 år.

Digital egenregistering

Du kan enkelt logge inn for egenregistrering av din digitale oppfølging.

Til innlogging
digital egenregistrering
    Sist oppdatert 23.04.2024