Digital innsjekking og betaling på Øye poliklinikken

Torsdag 12. oktober innfører Vestre Viken digital innsjekking og betaling på Øye poliklinikken ved Drammen sykehus. Les mer om hva det betyr for deg som pasient.

Publisert 16.10.2023
mann som sjekker inn digitalt

Du kan nå selv registrere deg når du kommer til Øye Poliklinikken og betale digitalt når du reiser hjem. Løsningen gir en bedre oversikt over beregnet ventetid samtidig som sykehuset får mulighet til å varsle deg via mobil hvis det oppstår forsinkelser.

Slik sjekker du inn

To timer før oppsatt time får du en SMS fra Vestre Viken om at du kan sjekke inn når du kommer til sykehuset. Det er viktig at du ikke sjekker inn før du er på sykehuset.

Når du er på sykehuset kan du registrere deg via mobiltelefon ved å følge linken i SMS’en du har mottatt. For å kunne bruke dette tilbudet, må du ha BankID. 
Hvis du ikke har samtykket til å få SMS fra sykehuset, eller du er under 18 år, er det ikke mulig å sjekke inn via SMS. 

Grafisk brukergrensesnitt, tekst, applikasjon, chat eller tekstmelding
Bildetekst

Du kan også registrere deg på nettbrettet som står ved skranken på Øye Poliklinikken i 13. etasje eller rett innenfor inngangsdøren på Øye Poliklinikken i 1. etasje. På nettbrettene bruker man ikke BankID, det betyr at de som er under 18 år, foresatte eller ledsager kan registrere seg der.

SMS om hva du skal gjøre

Når timen nærmer seg, får du en SMS om å gå til den ventesonen som ligger nærmest behandlingsrommet du skal til. Når behandleren kaller deg inn til timen får du en ny SMS om å gå til behandlingsrommet. Den samme informasjonen står også på en informasjonsskjerm i ventesonen. 

Slik betaler du

Etter timen behøver du ikke å gå til skranken for å betale. I stedet får du en SMS om å betale med VIPPS eller faktura når fakturaunderlaget er klart. Hvis du ikke velger noe av dette før det har gått 48 timer, sender sykehuset en gebyrfri faktura.

Henvendelse i skranken

Bruk av den digitale løsningen er et tilbud til våre pasienter. Det er fortsatt mulig å sjekke seg inn i skranken.​​

Alle henvendelser som ikke gjelder innsjekking og betaling, for eksempel timebestilling, bestilling av transport eller andre spørsmål, må du fortsatt gå til skranken for å få løst. ​