Hei, du må oppdatere nettleseren din for å kunne besøke oss.

Registrering og betaling

I nytt sykehus må du selv registrere deg når du kommer til sykehuset, og betale digitalt når du reiser hjem.

Registrer deg inn via SMS eller terminal

Et par timer før du har time får du en SMS fra Vestre Viken om at du kan sjekke inn når du kommer til sykehuset. Det er viktig at du ikke sjekker inn før du er på sykehuset.

Når du er på sykehuset, kan du registrere deg via mobiltelefon ved å følge linken i SMS’en du har mottatt. For å kunne gjøre det må du være over 16 år, ha BankID og ikke ha reservert deg mot å få SMS fra sykehuset. 
 
Hvis du ikke registrerer deg via mobiltelefon, må du registrere deg på en av terminalene innenfor hovedinngangen. Hvis du er foresatt eller ledsager, kan du legge inn ditt telefonnummer sammen med pasientens registrering. Da kommer SMS’er fra sykehuset til deg i stedet for til pasienten ved dette sykehusbesøket.    

Hvis du trenger hjelp er sykehusverter på plass for å guide deg. 

Hva skjer når du har registrert deg?

Etter at du har registrert deg kan du gå til kantinen eller oppholdsområdene i glassgaten frem til du får ny SMS med beskjed om å gå til riktig ventesone.
 
SMS med videre informasjon

Når timen nærmer seg, får du en SMS om å gå til den ventesonen som ligger nærmest behandlingsrommet du skal til.

SMS'en med informasjon om hvilken ventesone du skal til kan for eksempel være slik: Nå kan du gå til ventesone E2.1. Inngang E, 2. etasje.

Fra hver inngang er det tydelig skilting til de ulike ventesonene. 

Når behandleren er klar til å ta imot deg, får du en ny SMS om å gå til behandlingsrommet. Denne informasjonen kommer også opp på informasjonsskjermen i ventesonen.  

Betaling for timen

Du får en SMS med lenke til å betale for timen med VIPPS eller faktura når fakturaunderlaget er klart. Hvis du ikke velger noe av dette før det har gått 48 timer, vil du motta en gebyrfri faktura fra sykehuset.

Henvendelser i ekspedisjonen

Du må henvende deg i ekspedisjonen i den etasjen du har time hvis du for eksempel har spørsmål om timebestilling eller bestilling av transport. 


Maŋemus ođastuvvon 2025-08-19