Vi tilrår at du alltid nyttar siste versjon av nettlesaren din.

Registrering og betaling

I nytt sykehus må du selv registrere deg når du kommer til sykehuset, og betale digitalt når du reiser hjem. Denne løsningen gir en bedre oversikt over beregnet ventetid samtidig som sykehuset får mulighet til å varsle deg via mobil hvis det oppstår forsinkelser.

Registrer deg inn via SMS eller terminal

Et par timer før oppsatt time får du en SMS fra Vestre Viken om at du kan sjekke inn når du kommer til sykehuset. Det er viktig at du ikke sjekker inn før du er på sykehuset.

Når du er på sykehuset, kan du registrere deg via mobiltelefon ved å følge linken i SMS’en du har mottatt. For å kunne bruke gjøre det må du være over 16 år, ha BankID og ikke ha reservert deg mot å få SMS fra sykehuset.
 
Alle andre må registrere seg på en terminal innenfor hovedinngangen. Hvis du er foresatt eller ledsager, kan du legge inn ditt telefonnummer ved pasientens registrering, da kommer SMS’er fra sykehuset til deg i stedet for til pasienten ved dette sykehusbesøket.    

Hvis du trenger bistand, er sykehusverter på plass for å guide deg.

Hva skjer når du har registrert deg?

Etter at du har registrert deg kan du gå til kan du gå til kantinen eller oppholdsområdene i glassgaten frem til du får ny SMS med beskjed om å gå til aktuell ventesone.
 
SMS med videre informasjon

Når timen nærmer seg, får du en SMS om å gå til den ventesonen som ligger nærmest behandlingsrommet du skal til.

SMS-en med informasjon om hvilken ventesone du skal gå til lyder som følgende eksempel: Vennligst gå til ventesone E2.1. Gå til inngang E, og videre til 2. etasje.

Fra hver inngang er det tydelig skilting videre til de ulike ventesonene.

Når behandleren er klar til å ta imot deg, får du en ny SMS om å gå til behandlingsrommet. Denne informasjonen kommer også opp på informasjonsskjermen i ventesonen.  

Betaling for timen

Du får en SMS med lenke til å betale for timen med VIPPS eller faktura når fakturaunderlaget er klart. Hvis du ikke velger noe av dette før det har gått 48 timer, sender sykehuset deg en gebyrfri faktura.

Henvendelser i ekspedisjonen

Henvendelser som gjelder for eksempel timebestilling, bestilling av transport eller andre spørsmål, må du henvende deg i ekspedisjonen i den etasjen du har time for å få løst. 


Sist oppdatert 18.06.2025